تاییدیه سفارت ترکیه و نحوه گرفتن آن به چه صورت است؟؟ما در این بخش موارد و مراحل دآن را صفر تا صد مورد بررسی قرار داده ایم.با دارالترجمه رسمی پوریا همراه باشید:

مراحل گرفتن تاییدیه سفارت ترکیه

برای گرفتن تاییدیه سفارت ترکیه مراحلی لازم است اجرا شود که در اینجا به توضیح آنها میپردازیم :

1/ تهیه پیش نیازها و ترجمه رسمی مدارک به زبان ترکی استانبولی

2/ اخذ تاییدیه دادگستری و امور خارجه برای مدارک

3/ دریافت وقت سفارت ترکیه برای تایید مدارکی که ترجمه شده است

4/ گرفتن تایید سفارت ترکیه برای مدارکی که ترجمه شده است

تاییدیه سفارت ترکیه
تاییدیه سفارت ترکیه

تهیه پیش نیاز و ترجمه رسمی مدارک به زبان استانبولی

اولین مورد برای گرفتن تاییدیه سفارت ترکیه ترجمه رسمی مدارک شما به زبان استانبولی است.

در حال حاضر سفارت ترکیه فقط مدارکی که به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده باشد را مورد پذیرش قرار میدهد و ترجمه انگلیسی یا آذری بر روی مدارک شما قابل قبول نیست.

اگر شما از ان دسته از افرادی هستید که به تازگی با ترجمه مدارک مواجهه شده اید این نکته را مد نظر داشته باشید ترجمه رسمی برخی از مدارک شما در واقع پیش نیازهایی دارد که بایستی شما انجام دهید.

برای مثال اگر شما قصد ترجمه مدرک لیسانس ( کارشناسی ) خود را دارید و از دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل شده اید ابتدا باید قبل از ترجمه فایند آزاد سازی مدرک خود و گرفتن کد صحت از سامانه سجام را دریافت کنید.

به این موارد که قبل از ترجمه به انها نیاز پیدا میکنید پیش نیازها برای ترجمه رسمی مدارک گفته میشود.

هزینه ترجمه رسمی مدارک شما به زبان ترکی استانبولی بستگی به نوع مدرک شما و تعداد نسخه ها متفاوت است.

نرخ این ترجمه ها توسط اداره مترجمان رسمی قوه قضاییه تعیین میشود و لیست این قیمت ها در سایت های مربوطه قابل مشاهده است و شما برای اشنایی قیمت ها میتوانید به این سایت ها مراجعه کنید.

اخد تاییدیه دادگستری و امور خارجه برای مدرک

پس از اینکه مدارک و پیش نیاز های مورد نظر به زبان ترکی استانبولی ترجمه شد باید این مدارک را به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسانید و تاییدیه  مورد نظر را از این سازمان ها دریافت کنید.

البته این نکته را مدنظر داشته باشید میتوانید مراحل گرفتن تایید دادگستری و امور خارجه را بر عهده ی دارالترجمه ی رسمی که مدارک خود را به انها میسپارید واگذار کنید.

برخی از دارالترجمه های رسمی قابلیت این را دارند تا تاییدیه مورد نظر شما را هم از دادگستری و هم از وزارت امور خارجه برای شما دریافت کنند تا کار شما سریع تر انجام شود و این بستگی دارد که شما کدام دارالترجمه را برای ترجمه مدارک خود انتخاب کنید.

همچنین گرفتن این تاییدیه هم شامل هزینه هایی میشود که با توجه به نوع و تعداد انها این هزینه ها متفاوت است.

شما در حال خواندن مقاله تاییدیه سفارت ترکیه در سایت ما هستید.در ادامه همراه ما باشید

دریافت وقت سفارت ترکیه برای تایید مدارکی که ترجمه شده است

در این مرحله شما میتوانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین زمان ارائه مدارک خود به سفارت کشور ترکیه را دریافت کنید.

این نکته را مدنظر داشته باشید که امور اداری سفارتخانه ها همیشه بر یک اصل و به صورت ثابت پیش نمیرود و با توجه به شرایط بین المللی کشورها گاهی دچار دستخوش تغییرات میشود و این تغییرات در فرایند تایید مدرک شما خلل ایجاد کرده و ممکن است این پرسه کمی زمان بر شود و طول بکشد.

در گذشته برای شما این امکان وجود داشت تا وقت سفارت ترکیه را به صورت آنلاین از وب سایت کنسولگری ترکیه دریافت کنید

اما به تازگی این امکان از میان رفته است و فقط به صورت حضوری انجام میشود و شما باستی با توجه به روزهایی که سفارت تعیین میکند و پذیرش دارد به انجا مراجعه کنید و برای تایید مدارک خود نوبت دریافت کنید.

متاسفانه قابل بیان است کشور ترکیه تاکنون چند مرتبه فرایند تایید مدارک خود را تغییر داده است و هر مرتبه تاریخ و زمان تحویل مدارک را تغییر داده است.

با توجه به این امرتاییدیه سفارت ترکیه شما ممکن است از یک هفته تا یک ماه زمان ببرد.

گرفتن تاییدیه سفارت ترکیه برای مدارکی که ترجمه شده است

در مرحله پایانی فرد متقاضی باید مدارکی که ترجمه و تایید شده توسط دادگستری و وزارت امور خارجه هستند را در وقت تعیین شده به سفارت کشور ترکیه تحویل دهد.

به این نکته توجه داشته باشید برای تاییدیه سفارت ترکیه مدارک مورد نظر توسط سفارت ترکیه نیازی به داشتن اصل مدرک نیست و تنها ترجمه انها کفایت میکند.

برای مراجعه به سفارت ترکیه در نظر داشته باشید که اغلب سفارت ها از جمله سفارت ترکیه در روز های جمعه و شنبه تعطیل هستند.

برای مراجعه در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 17 میتوانید اقدام کنید.

آدرس سفارت ترکیه : تهران – خیابان فردوسی – شماره 337

دارالترجمه رسمی در تهران

در تهران دارالترجمه های رسمی وجود دارد که به صورت انلاین نیز فعالیت میکنند و برای عزیزانی که در شهرستان هستند و قصد ترجمه مدرک خود را به هر زبانی چون ترکی – انگلیسی – عربی – اسپانیایی – چینی – ارمنی و … دارند فعالیت میکنند و شما با فرستادن عکس مدارک خود نسبت به ترجمه انها اقدام میکنید.

البته این امر را مدنظر داشته باشید که برای تحویل گرفتن ترجمه مدرک خود ارائه اصل آن ضروری است در غیر این صورت ترجمه شما اعتبار نخواهد داشت و بایستی هزینه ترجمه ی انجام شده را نیز شما رداخت کنید.

در رابطه با اقامت ترکیه و تاییدیه سفارت ترکیه سوالاتی ممکن است برای شما پیش اید که در اینجا به شرح برخی از انها میپردازیم.

1/ حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک و املاک در ترکیه چقدر است ؟

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت 000/250 دلار امریکایی است.

با خرید یک ملک به ارزش 000/60 دلار امریکایی میتوانید اقامت توریستی 3 ساله دریافت کنید.

2/ ادامه تحصیل در ترکیه به چه صورت است ؟

قدم اول در این مورد این است که از یکی از دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید.

زبانی که بایستی مدرک خود را به ان ترجمه کنید کاملا به زبان تحصیلی شما دارد که ممکن است ترکی یا انگلیسی باشد.

3/ برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چه اقداماتی لازم است ؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی در ترکیه باید مدارک مورد نظر را ترجمه رسمی کنیم .

مهمترین مدارکی که برای ویزا نیاز دارید عبارت است از پذیرش از یکی از دانشگاه های ترکیه و اثبات تمکن مالی و اخرین مدرک تحصیلی و مدرک زبان که جملگی برای اخذ وبزا ضروری میباشد.

4/ اقامت کاری در ترکیه به چه صورت است ؟

برای گرفتن اقامت کاری در کشور ترکیه باید از طرف کارفرما در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید.

5/ بهترین راه برای مهاجرت ترکیه کدام است ؟

این سوا جواب دقیق و قطعی ندارد و شرایط شماست که این را تعیین میکند کدام روش برای مهاجرت شما بهتر است اما در حالت کلی اخذ ویزای کاری ترکیه یا تحصیل در یکی از دانشگاهای ترکیه یا خرید ملک و سرمایه گذاری از جمله موارد مناسب برای مهاجرت ترکیه میباشد.

دارالترجمه رسمی فوری انقلاب

در سال های گذشته کشور ترکیه یکی از مقاصد گردشگری و توریستی به شمار میرود و همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافرین و توریست ها از کشور های مختلف است.

برای سفر توریستی 90 روزه در ترکیه نیازی به دریافت ویزا نیست اما برای اقامت بیش از 90 روز و یا کار و تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور شما به ترجمه رسمی اسناد و مدارک خود به زبان ترکی استانبولی نیاز دارید که بایستی در نهایت این مدارک ترجمه شده را به سفارت کشور مورد نظر تحویل دهید.

دارالترجمه های رسمی در تهران وجود دارند که شما میتوانید با خیال راحت مدارک خود را به انها تحویل داده و در کوتاه ترین زمان ممکن مدارک ترجمه شده و تاییدیه سفارت ترکیه را دریافت کنید.

برخی اوقات پیش می اید فرد متقاضی با محدودیت زمانی روبرو است و بایستی کسری پروژه های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن جبران کند و مدارک خود را به مراجع مورد نظر ارسال کند

در این حالت فرد مجبور است از خدمات مربوط به ترجمه فوری مدارک که همین موسسه های دارالترجمه است مراجعه کند تا هرچه سریع تر مددارک خود را اماده کند.

به این نکته توجه داشته باشید زمان در نظر گرفته شده برای تحویل مدارک در ترجمه های فوری معمولا 3 روز است اما اگر لازم باشد که مدارک توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید و بررسی شود این مدت زمان بیشتر طول میکشد و گاهی تا یک هفته نیز میرسد.

تمامی مدارک رسمی هر فردی مثل شناسنامه – ترجمه سند ازدواج – گواهینامه رانندگی – پاسپورت – وکالت نامه و حتی گواهی فوت که صدور ان توسط مراجع دولتی هر کشوری انجام میشود در گروه اسناد رسمی قرار میگیرد به همین دلیل باید به صورت رسمی و به وسیله ی موسسه های رسمی این امر یعنی دارالترجمه های رسمی که مورد تایید قوه قضاییه است انجام شود تا در نهایت بتوانید در ارگان های دولتی خارج از کشور مورد پذیرش قرار گیرد.

نکته قابل توجه این امر این است که در برخی شرایط حساس و فوری موسسات میتوانند حتی کمتر از 24 ساعت مدارک مورد نظر فرد را اماده کنند و تحویل دهند.

هزینه ترجمه ها نیز بستگی به نوع مدرک و تعداد انها نیز متفاوت است.

در صورت نیاز مهر تایید دادگستری و وزارت امور خارجه را نیز برای شما خواهند گرفت تا مسیر شما هموارتر و کوتاه تر شود.

برای دسترسی اسان تر این دارالترجمه های رسمی امکان ارسال مدارک و مشاوره های مورد نیاز را به صورت انلاین برای شما مهیا کرده اند که دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

البته روش دیگری نیز وجود دارد که این دارالترجمه ها دارای پیک های معتمدی نیز هستند که شما با خیال راحت میتوانید مدارک خود ر ا به انها تحویل دهید.

زمان تقریبی برای ترجمه مدارک از سوی دارالترجمه

معمولا ارائه خدمات از جانب سفارت خانه ها زمان مشخصی ندارد و طبق یک روند منظم و مرتب پیش نمیرود و افرادی که درخواست انجام کارهای خود را برای خارج از کشور دارند به طور معمول عجله دارند و زمان کافی در اختیار ندارند و تقاضای انجام کار در کمترین زمان ممکن را دارند

در چنین شرایطی دارالترجمه ها به صورت فوری و در کوتاه ترین زمان ممکن این کار را انجام میدهند.

بر این اساس دارالترجمه ها ترجمه ی رسمی به همراه مهر مترجم را بسته به نوع مدرکی که قرار است ترجمه شود در قالب ترجمه های فوری بین 10 دقیقه الی 1 روز انجام میدهند و به فرد مورد نظر تحویل میدهند.

مدارکی که نیاز به تایید و بررسی از سوی دادگستری و وزارت امور خارجه دارند و صاحبان این مدارک در محدودیت زمانی هستند معمولا دارالترجمه ها بین 2 تا 4 روز این کار را برای انها انجام میدهند.

افراد متقاضی برای خدمات فوری ترجمه مدارک و تاییدیه سفارت ترکیه خود میتوانند با کارشناسان حاضر در موسسه های دارالترجمه های رسمی به صحبت و مشاوره بپردازند و پس از کسب اطلاعات کافی نسبت به ترجمه مدارک خود اقدام کنند.

دفتر ترجمه رسمی در تهران

دفتر ترجمه رسمی انقلاب یک موسسه با قدمت و خبره در جهت ترجمه مدارک میباشد که به صورت انلاین و حضوری به ارائه خدمات به متقاضیان میپردازد.

خدمات قابل ارائه در دفتر رسمی و فوری انقلاب :

1/ ترجمه رسمی تمامی اسناد

2/ اخذ تاییدیه از قوه قضایی و وزارت امور خارجه

3/ اخذ تاییدات از کشورها مانند تاییدیه سفارت ترکیه

4/ ثبت نام و اخذ تاییدیه های تحصیلی و سامانه سجام

معیار های دارالترجمه انقلاب :

1/ قیمت و نرخ مصوب مناسب

2/ تخصص و مهارت در ترجمه مدارک

3/ سرعت و وقت شناسی

4/ انجام امور به صورت فوری

5/ مشاوره رایگان به همه ی متقاضیان ترجمه رسمی

6/ صرفه جویی در زمان برای افرادی که در محدودیت زمانی هستند

اطلاعات مهم و دانستی در ارتباط با دارالترجمه انقلاب :

ترجمه رسمی مدارک شامل :

ترجمه با مهر مترجم رسمی

ترجمه رسمی با مهر رسمی به همراه تاییدیه دادگستری

ترجمه رسمی با مهر رسمی به همراه تاییدیه دادگستری و تایید وزارت امور خارجه

اخذ تایید سفارت کشورها

 

امید است با توجه به مطالب گفته شد در مورد تاییدیه سفارت ترکیه بهره ی کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست