چگونه به انگلستان مهاجرت کنیم؟


 

برای مهاجرت به انگلستان، می توانید برای ویزای کاری طولانی مدت با انجام مراحل زیر اقدام کنید:

شغل پیدا کنید
نوع ویزای صحیح را پیدا کنید.
برای ویزا اقدام کنید.
به انگلستان نقل مکان کنید.
یک مرخصی نامحدود برای ماندن (ILR) دریافت کنید.
یافتن شغل
قبل از اینکه قصد مهاجرت داشته باشید باید یک شغل یا پیشنهاد کاری در انگلستان داشته باشید تا بتوانید برای ویزای کاری خود اقدام کنید. اگر علاقه مند به ویزای مبتنی بر حمایت هستید، باید اطمینان حاصل کنید که کارفرمای شما برای دریافت مجوز از شما حمایت مالی خواهد کرد.

نوع صحیح ویزا را پیدا کنید
بسته به مهارت های شما و نوع کاری که در انگلستان به دنبال آن هستید، گزینه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. بنابراین، لطفاً مطمئن شوید که تمام گزینه‌های ویزا را بررسی کرده‌اید تا ببینید کدام یک با پروفایل شما مطابقت دارد.

تعدادی از رایج ترین انواع ویزای کار عبارتند از:

ویزای مبتکر یا ویزای راه اندازی.
ویزای کار ماهر
ویزای ورزشکار بین المللی
باید مطمئن شوید که نوع ویزای مورد نظر شما مسیری برای اقامت دائم دارد.

 

چگونه به انگلستان مهاجرت کنیم؟

برای ویزا اقدام کنید

هنگامی که بدانید برای چه ویزا می خواهید درخواست دهید، باید مدارک خود را آماده کرده و درخواست ویزای خود را ارسال کنید. معمولاً باید از یک دفتر نمایندگی محلی برای ویزا درخواست دهید و منتظر تصمیم باشید. روند درخواست ویزا ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد – بستگی به نوع ویزا دارد که درخواست داده اید.

به انگلستان نقل مکان کنید
اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، دفتر ویزا ایمیل یا نامه ای را حاوی تصمیم و جزئیات اتفاقات بعدی برای شما ارسال می کند. علاوه بر این، برچسبی بر روی پاسپورت خود دریافت خواهید کرد که به عنوان “وینیت” شناخته می شود که جزئیات وضعیت مهاجرت شما مانند نوع ویزا، اعتبار ویزای شما و غیره را نشان می دهد.

پس از ورود به بریتانیا، باید مجوز اقامت بیومتریک خود (BRP) را از اداره پست دریافت کنید (اگر خارج از بریتانیا درخواست داده باشید). شما می توانید از BRP خود به عنوان مدرک شناسایی و اثبات حق زندگی و کار در بریتانیا استفاده کنید.

به یاد داشته باشید: اگر از برنامه “مهاجرت بریتانیا: بررسی شناسه” برای شناسایی خود استفاده می کنید، “ویگنت” یا BRP دریافت نمی کنید. شما از تایید آنلاین استفاده می کنید.

شما می توانید با یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل که می تواند به شما در مهاجرت به انگلستان کمک کند، تماس بگیرید. با دریافت قیمت در Sirelo، می توانید تا 40٪ از هزینه های کلی جابجایی خود را صرفه جویی کنید.

یک مرخصی نامحدود برای ماندن بگیرید
بعد از اینکه پنج سال با ویزای کاری خود در انگلستان زندگی کردید، می توانید مرخصی نامحدود خود را برای اقامت (اقامت دائم) دریافت کنید. ILR شما به شما این امکان را می دهد که بدون محدودیت در بریتانیا زندگی کنید و سپس اگر واجد شرایط هستید، می توانید برای شهروندی درخواست دهید.

آیا باید به انگلستان نقل مکان کنم؟

اگر می خواهید به انگلستان نقل مکان کنید، مهم است که مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان را در نظر داشته باشید:

جوانب مثبت منفی
اگر از خارج از کشورهای EEA/EU مهاجرت می کنید، از بریتانیا به کشورهای دیگر اروپا دسترسی آسان تری خواهید داشت. به دلیل برگزیت، همه به ویزای بلندمدت انگلیس نیاز دارند و آزادی رفت و آمد محدود است.
بریتانیا دارای NHS است که خدمات بهداشتی عمومی رایگان ارائه می دهد. برای ارائه خدمات عمومی مانند NHS، ممکن است مالیات (بسته به اینکه اهل کجا هستید) بالاتر باشد.
مدارس دولتی برای ساکنان قانونی رایگان است. اگر در لندن زندگی می کنید، هزینه زندگی یکی از گران ترین ها در اروپا است.
فرصت های کاری عالی و قوانین کار قوی. شما باید حدود پنج سال در بریتانیا زندگی کنید تا بتوانید برای وضعیت اقامت خود اقدام کنید.
به دنبال مهاجرت به انگلستان هستید؟ برای تماس با شرکت های پیشرو بین المللی حمل و نقل و صرفه جویی در هزینه های جابجایی تا 40 درصد، یک پیشنهاد رایگان در Sirelo دریافت کنید.

آیا می توانم بدون شغل به انگلستان مهاجرت کنم؟
اگر فوق العاده با استعداد یا ثروتمند هستید یا ارتباط خانوادگی با انگلستان دارید، می توانید بدون شغل به بریتانیا مهاجرت کنید. در عوض، می توانید برای یکی از ویزاهای زیر اقدام کنید:

ویزای اجداد انگلستان اگر شرایط عمومی واجد شرایط بودن را داشته باشید، می توانید برای ویزا درخواست دهید و می توانید ثابت کنید که یکی از پدربزرگ و مادربزرگ شما در بریتانیا، جزایر کانال یا جزیره من متولد شده است. علاوه بر این، این ویزا برای شهروندان کشورهای مشترک المنافع نیز در دسترس است.
ویزای ملی خارج از کشور بریتانیا. اگر بتوانید ثابت کنید که با مستعمرات قبلی مشترک المنافع ارتباط دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت این ویزا باشید.
ویزای سرمایه گذاری اگر حداقل 2 میلیون پوند برای سرمایه گذاری در انگلستان داشته باشید، می توانید این ویزا را دریافت کنید.
ویزای استعدادهای جهانی اگر دستاوردهای برجسته ای در زمینه های زیر دارید می توانید برای این ویزا درخواست دهید:
دانشگاه یا تحقیق.
هنر و فرهنگ.
تکنولوژی دیجیتالی.
شما همچنین می توانید برای تحصیل به انگلستان مهاجرت کنید، اما ویزای دانشجویی فقط در بیشتر موارد کوتاه مدت است.

 

مهاجرت به انگلستان برای پیوستن به اعضای خانواده

اگر اعضای خانواده شما در بریتانیا زندگی می کنند، می توانید برای پیوستن به آنها نقل مکان کنید. برای این منظور باید برای ویزای اعضای خانواده درخواست دهید:

ویزای خانواده برای پیوستن به همسر.
ویزای خانواده برای پیوستن به والدین.
ویزای خانواده برای کودکان
ویزای خانواده برای بستگانی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند.
مجوز خانواده معمولاً دو سال و نیم اعتبار دارد، اما بسته به نوع ویزا، اعتبار آن تغییر می کند. به عنوان مثال، اگر برای پیوستن به نامزد به جای همسر درخواست دهید، می توانید تنها شش ماه در بریتانیا بمانید و پس از آن باید ویزای خود را تمدید کنید.

مهاجرت به انگلستان چقدر سخت است؟
اگر شغل، اعضای خانواده ای که در آنجا زندگی می کنند، پول کافی یا استعدادهای متمایز ندارید، مهاجرت به بریتانیا سخت است. این نیز به این بستگی دارد که اهل کجا هستید. به عنوان مثال، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند راحت تر از سایر ملیت ها ویزای بلند مدت دریافت کنند. با این حال، اگر شغل دارید و شرایط ویزا را دارید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی به بریتانیا مهاجرت کنید.

هزینه مهاجرت به انگلستان چقدر است؟
هنگام ورود به بریتانیا باید حداقل 1270 پوند داشته باشید تا تا زمانی که شروع به کار کنید از خود حمایت کنید. اما، هزینه کلی جابجایی بستگی به این دارد که اهل کجا هستید و چه نوع ویزا دارید. برخی از هزینه های ضروری که باید هنگام مهاجرت به انگلستان بپردازید شامل موارد زیر است:

هزینه درخواست ویزا: حداکثر 1400 پوند.
هزینه اضافی مراقبت های بهداشتی: 624 پوند در سال.
بلیط هواپیما: حداکثر 500 پوند (بسته به کشور).
آیا اگر به بریتانیا مهاجرت کنید، مراقبت های بهداشتی رایگان دریافت می کنید؟
اگر اقامت طولانی‌مدت قانونی در بریتانیا در نظر گرفته می‌شوید، می‌توانید مراقبت‌های بهداشتی رایگان ارائه شده توسط NHS دریافت کنید. با این حال، در اکثر ویزاهای کاری، شما باید سالانه یک هزینه اضافی برای مراقبت های بهداشتی بپردازید.

راهنمای بیمه درمانی برای مهاجران آمریکایی
راهنمای بیمه درمانی برای مهاجران کانادایی
مهاجرت به انگلستان با حیوانات خانگی
اگر حیوان خانگی خود را گربه، سگ، موش خرما، و یا:

دارای ریزتراشه معتبر است.
دارای پاسپورت یا گواهی سلامت معتبر می باشد.
در برابر هاری واکسینه شده است.
اگر سگ خود را با خود می آورید، باید در کمتر از 24 ساعت و حداکثر 120 ساعت برای کرم نواری درمان شده باشد. همچنین، بسته به اینکه از کجا سفر می کنید، ممکن است از شما خواسته شود که آزمایش خون حیوان خانگی خود را ارائه دهید – وب سایت وزارت کشور را برای کشورهای فهرست شده بررسی کنید.

اگر حیوان خانگی شما شرایط بالا را برآورده نمی کند، باید به مدت چهار ماه در یک محل مجاز قرنطینه شود.

لطفا توجه داشته باشید که می توانید حیوانات خانگی دیگری را با خود بیاورید، اما باید قوانین خاص دیگری را برای هر حیوان خانگی رعایت کنید.

نقل مکان به انگلستان از منطقه اقتصادی اروپا / اتحادیه اروپا
اگر شما یک تبعه منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا هستید و می خواهید به مدت طولانی (بیش از شش ماه) به بریتانیا مهاجرت کنید، باید برای ویزای مهاجرتی مبتنی بر امتیاز به همان روشی که اتباع کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا هستند، درخواست دهید.

قبل از برگزیت، شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا می‌توانستند بدون ویزا به بریتانیا مهاجرت کنند، اما اکنون جابه‌جایی بدون ویزا فقط برای اقامت‌های کوتاه‌مدت اعمال می‌شود، یعنی گردشگری یا بازدید از دوستان/خانواده.

آیا می توانم تحت طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا به بریتانیا نقل مکان کنم؟
شما می توانید تحت طرح اتحادیه اروپا به بریتانیا مهاجرت کنید اگر:

شما یک تبعه EEA/EU هستید و قبل از 31 دسامبر 2020 در بریتانیا زندگی می کرده اید.
شما عضو خانواده فردی هستید که تحت طرح تسویه حساب در بریتانیا زندگی می کند.
طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا تنها شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا را هدف قرار می دهد که قبل از برگزیت به بریتانیا نقل مکان کرده و در بریتانیا زندگی می کنند.

نکاتی که قبل از حرکت باید به خاطر بسپارید

قبل از برنامه ریزی برای مهاجرت به بریتانیا، باید چند نکته ضروری را در نظر داشته باشید:

مسکن پیدا کن در مورد محل سکونت خود باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. اگر می توانید، سعی کنید قبل از نقل مکان به انگلستان، یک آپارتمان یا خانه ترتیب دهید تا پس از ورود وقت خود را برای دیدن املاک و مستغلات تلف نکنید. همچنین، اگر قصد دارید یک حساب بانکی پس از حضور در آنجا باز کنید، به آدرس خانه نیاز دارید.
یک حساب بانکی باز کن. برای انجام بیشتر پرداخت‌ها در بریتانیا، باید حساب بانکی و کارت‌های نقدی داشته باشید. برای افتتاح حساب بانکی باید آدرس معتبری داشته باشید. اما، اگر این کار را نکنید، می‌توانید شرکت‌هایی را که این خدمات را ارائه می‌دهند، به کار بگیرید. برخی از افراد از آدرس دوستان یا اعضای خانواده خود استفاده می کنند. در هر صورت، باید خود را برای غلبه بر این مانع در طول فرآیند حرکت آماده کنید.
برای درخواست شماره بیمه ملی آماده شوید. شماره بیمه ملی شما (NINO) شماره حسابی است که سهم بیمه و مالیات پرداختی شما را ردیابی می کند. اگر BRP دارید، ممکن است شماره قبلاً روی کارت مهر شده باشد. اما، در صورتی که یکی ندارید، باید برای شماره درخواست دهید. به خاطر داشته باشید که فقط پس از اینکه در بریتانیا هستید می توانید برای NINO درخواست دهید.
چگونه می توانم تابعیت انگلستان را دریافت کنم؟
اگر حداقل پنج سال در بریتانیا زندگی کرده باشید، می توانید شهروند انگلستان شوید. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای شهروندی، باید حداقل 12 ماه قبل از ارسال درخواست خود، ILR خود را داشته باشید. علاوه بر این، شما باید آزمون “زندگی در بریتانیا” را نیز تکمیل کنید و ثابت کنید که دانش کافی از زبان انگلیسی را دارید.

ما در دارالترجمه رسمی پوریا به تمامی سوالات شما پاسخ می دهیم.

ما را در آپارات دنبال کنید

برای خواندن مقاله تعرفه دارالترجمه چیست؟  کلیک کنید

ترجمه رسمی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست