چرا زبان انگلیسی یک زبان جهانی در نظر گرفته می شود؟

اکثر مردم زبان انگلیسی را یک زبان جهانی می دانند زیرا این تنها زبانی است که توسط اکثریت جمعیت تقریباً در هر منطقه از جهان صحبت و درک می شود. زبان جهانی چیست؟ در حالی که هیچ تعریف رسمی وجود ندارد، به زبانی اطلاق می شود که در سطح بین المللی توسط افراد بومی و زبان دوم صحبت می شود (ماستین، 2011). تقریباً 360 میلیون انگلیسی زبان مادری وجود دارد و تقریباً دو برابر بیشتر از زبان دوم به آن صحبت می‌کنند، که زبان انگلیسی را به یکی از برترین زبان‌های گفتاری در جهان تبدیل می‌کند (Klappenbach, 2019). زبان انگلیسی بدون شک تقریباً در هر بخش، چه در آموزش، پزشکی، تجارت، فناوری، گردشگری، ارتباطات و غیره وجود دارد. شاید همین پذیرش و استفاده جهانی از زبان انگلیسی است که آن را به عنوان یک زبان جهانی بسیار ضروری پیش می برد.

 زبان انگلیسی

تجارت و روابط بین الملل
انگلیسی زبان بین المللی تجارت است و افراد برای ورود به یک نیروی کار جهانی باید انگلیسی صحبت کنند. یادگیری شانس شما را برای استخدام افزایش می دهد و فرصت های بیشتری برای پیشرفت شغلی در اختیار شما قرار می دهد. هر روز که می گذرد، شرکت های بیشتری در سراسر جهان اکنون انگلیسی را به عنوان زبان رسمی شرکت ها اجباری می کنند. به عنوان مثال، در برخی از دوره های چابک که اخیراً شرکت کردم، یکی از نمونه هایی را که به مراکز تماس خود نگاه کردیم، رفتم. اکثر این نمایندگان خدمات مشتری در کشورهای خارجی مانند هند، فیلیپین و غیره مستقر هستند. دلیل آن این است که بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات برای تخصص در بخش‌های فناوری اطلاعات خود برون‌سپاری می‌کنند، زیرا می‌توانند از مهارت‌ها و دانش‌های اضافه‌شده بهره ببرند. به عنوان بخشی از جامعه Agile & Scrum، جلساتی وجود دارد که باید در آن شرکت کنم و در سراسر جهان برگزار می شود. همه این جلسات بدون در نظر گرفتن کشور میزبان این رویداد به زبان انگلیسی برگزار می شود. من فقط می توانم تصور کنم که وقتی سفر TEFL خود را شروع کنم و اجازه داشته باشم در کلاسی چند زبانه تدریس کنم که در آن دانش آموزان از قومیت ها و پیشینه های مختلف گرد هم می آیند تا به یک زبان با هم ارتباط برقرار کنند، چنین خواهد شد. من در حال حاضر در حال درخواست برای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) هستم. از طریق جستجوی دانشگاه‌های بالقوه، نه تنها در ایالات متحده، بلکه در اروپا، آموخته‌ام که بسیاری از بهترین برنامه‌های MBA به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. از این رو، می‌توان فرض کرد که زبان انگلیسی درها را در دنیای آکادمیک باز می‌کند و دانش‌آموزانی که به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند، می‌توانند بهترین آموزش‌ها و مدارک را برای پیشرفت نه تنها در حرفه خود بلکه در کل زندگی دریافت کنند. این نشان می دهد که این  تا چه اندازه جایگاه خود را به عنوان یک زبان بین المللی تثبیت کرده است.

مسافرت کردن
انگلیسی زبان مهم و مفیدی است که در سفر باید بدانید. صحبت کردن به زبان انگلیسی تجربه سفر شما را از طرق مختلف افزایش می دهد. نه تنها می‌توانید با انگلیسی زبانان بومی انگلیسی صحبت کنید، بلکه می‌توانید با مسافران کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنید و از احساس استقلال بیشتری برخوردار شوید. این به شما این امکان را می دهد که در مورد فرهنگ های جدید بیاموزید، با افراد جدید ملاقات کنید و دوستی های همیشگی از سراسر جهان ایجاد کنید. توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی، سفر را از بسیاری جهات ممکن تسهیل می کند، چه برای رزرو، سفارش غذا، پرسیدن مسیر و غیره. در حین سفر در هند، من تورهایی را به زبان اسپانیایی انجام دادم. من متوجه شدم که تورهای انگلیسی بیشتر از تورهای اسپانیایی ارائه می دهند. به یاد می‌آورم که هنگام سفر به مصر، برای یک توریست اسپانیایی زبان ترجمه می‌کردم و همچنین وقتی در آمستردام گم شدم، راهنمایی می‌خواستم! صرف نظر از کشوری که به آن سفر می کنید، توجه داشته باشید که تمام خدمه پرواز، اکثریت کارکنان خطوط کروز و کارکنان فرودگاه به زبان انگلیسی صحبت می کنند. مزایای توانایی برقراری ارتباط با این زبان بی پایان است.

رسانه و سرگرمی
انگلیسی به شما امکان دسترسی به سرگرمی، رسانه و دنیای اینترنت را می دهد. اکثر فیلم‌ها و موسیقی‌های برتر به زبان انگلیسی تولید می‌شوند در حالی که کتاب‌های محبوب نیز به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند. من می توانم از طرق مختلف با این موضوع ارتباط برقرار کنم. من دوستانی در فرانسه دارم که خیلی کم انگلیسی صحبت می کنند اما می توانند به راحتی اشعار آهنگ های معروف انگلیسی را بخوانند. به طور مشابه، در حالی که من به عنوان بخشی از کار داوطلبانه خود در آمریکای مرکزی انگلیسی تدریس می کردم، اغلب از وسایل کمک آموزشی مانند رادیو، فیلم ها و غیره استفاده می کردم زیرا بیشتر دانش آموزان من قبلاً با این منابع انگلیسی آشنا شده بودند. علاوه بر این، در تمام بازدیدهایم از سینماهای کشورهای خارجی، به خوبی به یاد می‌آورم که همیشه این گزینه را داشته‌ام که فیلم مورد نظرم را به زبان انگلیسی تماشا کنم، که خوشبختانه این گزینه ارزان‌تر هم بود. اینترنت ابزار ارزشمندی است که ما روزانه از آن استفاده می کنیم و انگلیسی زبان اینترنت است، زیرا ممکن است متوجه شده باشید اکثر وب سایت هایی که بازدید می کنیم اغلب به زبان انگلیسی نمایش داده می شوند.این زبان  نقش مهمی در رسانه های خبری ایفا می کند. روزنامه‌نگاران و نویسندگان در سراسر جهان اکنون صحبت کردن به زبان انگلیسی خوب را در اولویت قرار داده‌اند، زیرا آنها این را مهارتی ضروری در حرفه خود می‌دانند.  این امکان را برای ما فراهم می کند که با همه چیزهایی که امروزه در دنیای اطراف ما می گذرد در ارتباط بمانیم.

در صورت نیاز به مقاله های دیگر کلیک کنید

ما را در اپارات دنبال کنید

ما را در یوتیوب دنبال کنید

ترجمه رسمی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست