پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه ، هزینه ها، مدت زمان و مزایای آن را در این مقاله بررسی خواهیم کرد و با آن بیشتر آشنا خواهید شد.با دارالترجمه رسمی پوریا همراه باشید تا در ادامه موارد آن را بررسی کنیم:

مجوز اقامت و پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه

این نوع اجازه اقامت یا پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه مشمول مواد 38 تا 41 قانون حمایت از اتباع خارجی و بین المللی و همچنین مواد 35 تا 39 آیین نامه اجرایی قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی می باشد. اجازه اقامت دانشجویی به دانشجویانی اعطا می شود که برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه یا هر موسسه آموزشی شورای آموزش عالی ترکیه به ترکیه می آیند. برخی از شرایط و مدارکی که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد برای دریافت آنها مورد نیاز است و باعث می شود که دانشجویان به طور واضح با کلیه اقامت دانشجویی در ترکیه آشنا شوند.

ارزانترین دارالترجمه رسمی در تهران

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه چیست؟

ارائه مدارک و اطلاعاتی که نشان دهنده هدف اقامت متقاضی در ترکیه باشد.
متقاضی نباید فردی باشد که در ماده 7 قانون اتباع خارجی ذکر شده است، یعنی:
افرادی که از طرف خود پاسپورت یا مدرک ندارند یا معافیت ویزا یا روادید ندارند و یا مشخص شود که چنین مدارکی را جعل کرده اند.
افرادی که حداقل 60 روز از تاریخ انقضای ویزا، معافیت ویزا یا اجازه اقامت گذرنامه معتبر ندارند.
ورود افراد به ترکیه ممنوع است.
اطلاعات مربوط به آدرس محل اقامت در ترکیه را ارائه دهید.
مزایای اجازه اقامت  DH پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه 
دانشجویی با مجوز اقامت دانشجویی برخی از ویژگی هایی را دریافت می کند که به شرح زیر توضیح می دهیم:

پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه 
پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه

خروج و ورود به ترکیه در مدت زمان تعیین شده بدون نیاز به ویزا

یک حساب بانکی در هر بانک ترکیه ای باز کنید.
معاملات و رویه های رسمی را به صورت قانونی انجام دهید.
برای دریافت کارت حمل و نقل کاهش یافته برای حمل و نقل عمومی در داخل ایالتی که در آن ساکن است (به استثنای تاکسی ها، مینی بوس ها).
دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس می توانند به شرط داشتن مجوز کار از وزارت کار در ترکیه کار کنند، به استثنای دانشجویان دانشگاه در مرحله اول. آنها فقط پس از پایان اولین سال تحصیلی حق دارند این کار را انجام دهند.

دارالترجمه فوری در تهران

چگونه اجازه اقامت دانشجویی ( پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه )در ترکیه را بگیریم؟

یک دانشجو باید قبل از رفتن و شروع مراحل، یک قرار ملاقات در اداره مهاجرت رزرو کند. یک قرار آنلاین باید از وب سایت اداره مهاجرت رزرو شود، معمولاً ظرف یک ماه. بسته به فشار در خدمات مهاجرت، دانشجو در روز و ساعت مشخص شده به اداره مهاجرت می رود و مدارک خود را ارائه می دهد و درمان مجوز اقامت خود را آغاز می کند. به طور کلی این روش با نکات زیر به تفصیل بیان می شود:

استخراج و پردازش کلیه مدارک مورد نیاز.
پر کردن فرم درخواست از طریق وب سایت وزارت مهاجرت با ذکر دلیل درخواست اقامت، مطالعه.
حفظ اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت برای تاریخ و ساعت مصاحبه.
چاپ درخواست (زیرا وب سایت به PDF اجازه می دهد برنامه را ذخیره کند).
جمع آوری کلیه مدارک مورد نیاز به ویژه مدرک دانشجویی.
امضای فرم درخواست
در مصاحبه تعیین شده در تاریخ و ساعت، مدارک به افسر مسئول تحویل داده می شود. همچنین متقاضی ملزم به پرداخت هزینه در خزانه داری و دریافت رسید خواهد بود تا متقاضی با دادن مدرکی دال بر درخواست و احراز وضعیت قانونی خود، رسید را به افسر اول تحویل دهد. کارت اقامت صادر می شود.
مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت دانشجویی در ترکیه
مدرک دانشجویی (مارک ogrenci) که او از دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده است دریافت می کند به این معنی است که دانشجو متعلق است.
4 عکس
پاسپورت و کپی آن و همچنین ویزا در صورت وجود و مهر ورود.
جواز اقامت که مدرک انتخاب محله است که ثابت می کند دانشجو در آدرس منزل مذکور سکونت دارد و در صورت حضور دانشجو در خوابگاه دانشجویی مدرک را از اداره مسکن دریافت می کند.
شماره مالیات، صادر شده توسط IRS.
قرارداد بیمه درمانی برای یک یا دو سال.
برگه قرار در اداره مهاجرت پس از رزرو از طریق اینترنت.
رسید پرداخت هزینه های سند اقامت و کمک هزینه تغییر نوع ویزا برای برخی از ملیت ها.

دارالترجمه انقلاب فوری

هزینه های اجازه اقامت دانشجویی

هزینه های پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه از 50 تا 150 دلار متغیر است.

بیمه درمانی مجوز اقامت دانشجویی

طبق مقررات عمومی، دانشجوی خارجی ظرف مدت سه ماه از تاریخ ثبت نام، ملزم به ارائه بیمه درمانی اضافی برای بیمه سلامت همگانی نیست. دانشجویانی که به دلیل بیش از سه ماه تاخیر در ثبت نام بیمه حق بیمه همگانی خود را از دست داده اند ملزم به داشتن بیمه درمانی خصوصی می باشند.

مدت زمان مجوز اقامت دانشجویی

به راحتی به یک دانشجو اجازه اقامت دو ساله داده می شود تا زمانی که باقیمانده عمر دانشگاهی او بیشتر باشد.

یک یا معادل دو سال آنها سه سال پیش به دانش آموز می دادند، اما متوقف شد.

تمدید مجوز اقامت دانشجویی در ترکیه

اجازه اقامت دانشجویی هر ساله در طول دوره تحصیلی تمدید می شود و پس از ده روز از فارغ التحصیلی باطل می شود. پس از آن دانشجو باید به تناسب هدف خود از ماندن در خاک ترکیه، مجوز اقامت جدیدی غیر از اقامت دانشجو صادر کند.

مدارک مورد نیاز برای تمدید مجوز اقامت دانشجویی در ترکیه
مدرک دانشجویی که از دانشگاهی که در آن تحصیل می کند می گیرد.
4 عکس نه بیشتر از شش ماه.
اصل پاسپورت و کپی آن یا هر مدرک مسافرتی مهم.
سند سکونت که مدرک مختار محله دال بر سکونت دانشجو در منزلی است که در آدرس وی ذکر شده است و اگر دانشجو در خوابگاه دانشجویی باشد سند را از اداره مسکن دریافت می کند.
شماره مالیاتی.
بیمه درمانی که مدت زمان مطالعه را پوشش می دهد.
برگه وقت ملاقات (فرم درخواست) در اداره مهاجرت پس از رزرو از طریق اینترنت با امضای دانشجو.
رسید پرداخت هزینه سند اقامت.

چه کسانی حق دریافت مجوز اقامت یا پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه را دارند؟

دانش آموزانی که در مراحل اول و دوم تحصیلی بدون مجوز اقامت خانوادگی هستند (کسانی که دارای مجوز اقامت خانوادگی هستند می توانند تا سن 18 سالگی بدون مجوز اقامت دانشجویی در ترکیه تحصیل کنند و زمانی که به سن 18 سالگی می رسند باید ادامه دهند. برای ادامه تحصیلات دانشگاهی خود پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه دریافت کنند).
دانشجویان خارجی که در یکی از مؤسسات آموزشی شورای عالی آموزش و پرورش برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا تخصص در هر شاخه دانشگاهی ثبت نام می کنند، می توانند مجوز اقامت دانشجویی را دریافت کنند. هنگامی که آنها آن را به دست آوردند، این امر می تواند باعث شود خانواده آنها (همسر و فرزندان اجازه اقامت خانوادگی داشته باشند) و آنها حق ندارند علت افراد خویشاوندی دیگر باشند.

آیا تحصیل ترکی یا انگلیسی به دانشجویان اجازه اقامت می دهد؟

تحصیل زبان انگلیسی در موسسات زبان انگلیسی به دانشجو حق اخذ اقامت نمی دهد. همینطور موسسات زبان ترکی چون موسسات زبان ترکی حتی اگر موسسه دانشگاه دولتی باشد به دانشجو اجازه اقامت نمی دهند. دانشجو باید با برنامه آموزشی منظم در دانشگاه ثبت نام کند.

آیا می توانم تابعیت ترکیه را از طریق مجوز اقامت دانشجویی دریافت کنم؟

پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه  بدون توجه به وضعیت وی پس از پنج سال، حق درخواست شهروندی را اعطا می کند.

قانونی شدن و به رسمیت شناختن مدرک دیپلم در ترکیه
خوشبختانه ترکیه یکی از اعضای کنوانسیون لاهه در مورد قانونی سازی اسناد است. ابتدا باید یک آپوستیل روی مدرک اصلی قرار دهید. سپس باید به ترکی یا انگلیسی ترجمه شود. در نهایت ترجمه باید در کنسولگری ترکیه محضری شود.

پس از مراحل قانونی، شما باید فرآیند به رسمیت شناختن آموزش – Denklik Belgesi را طی کنید. شما می توانید این کار را در کنسولگری ترکیه در کشور خود یا در وزارت آموزش ملی منطقه ای (İl Milli Eğitim Müdürlüğü) در ترکیه انجام دهید. می توانید به صورت آنلاین و ترجیحاً از قبل درخواست دهید، زیرا این روند می تواند چندین هفته طول بکشد. بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان اجازه می دهند بدون داشتن مدرک دیپلم شروع به تحصیل کنند.

مهلت در دانشگاه های ترکیه

آخرین مهلت عمومی برای ارسال درخواست ها و مدارک به دانشگاه های ترکیه 1 آگوست است. با این حال، تاریخ ها ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه خاص متفاوت باشد. اطلاعات موجود در وب سایت رسمی دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید.

ترجمه در دارالترجمه رسمی در انقلاب
ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای دانشجویی در کنسولگری ترکیه در کشور محل اقامت دانشجو صادر می شود. معمولاً از زمان درخواست دریافت ویزا حدود 2 هفته طول می کشد. بنابراین لازم است به محض ارسال نامه پذیرش از طرف دانشگاه برای ویزای دانشجویی اقدام شود. اولین تاریخ ارسال 60 روز قبل از شروع برنامه است. برای ارسال مدارک می توانید در سایت خدمات کنسولی ترکیه وقت مصاحبه بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای ویزا بستگی به کشور دارد. معمولاً آنها عبارتند از:

برنامه کامل
پاسپورت + کپی
پرینت از وب سایت تایید کننده تاریخ قرار برای درخواست ویزا
خرید یا رزرو بلیط هواپیما ترکیه
دعوت نامه از دانشگاه
تایید پرداخت شهریه
اثبات تمکن مالی در قالب صورت حساب بانکی
بیمه درمانی
2 عکس
گواهی رزرو محل اقامت در ترکیه
درخواست و اطلاعات دقیق را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه ترکیه یافت. هزینه ویزا به کشور محل اقامت کاندید بستگی دارد که میانگین آن 200 دلار است.

پس از ورود به ترکیه، دانش آموزان باید در ایستگاه پلیس محلی ثبت نام کنند و ظرف 30 روز برای اجازه اقامت در اداره مهاجرت اقدام کنند. برای انجام این کار، باید فرمی را در وب سایت آنها پر کنید.

پس از اخذ اقامت (ikamet) می توانید در ترکیه زندگی کنید، حساب بانکی باز کنید و هنگام ورود یا خروج از کشور از کارت ikamet استفاده کنید. اجازه اقامت باید 6 هفته قبل از تاریخ انقضا تمدید شود.

به عنوان مثال، آخرین مهلت درخواست در دانشگاه سابانچی 29 جولای است، در حالی که دانشگاه کوچ از متقاضیان می خواهد که درخواست خود را تا 4 ژانویه ارسال کنند.

نحوه درخواست برای مدرک لیسانس
قبل از ثبت نام، باید دیپلم دبیرستان خود را به ترکی یا انگلیسی ترجمه کنید. همچنین باید محضری شود و مراحل شناسایی را طی کند – Denklik Belgesi. این کار را می توان در کنسولگری یا وزارت آموزش و پرورش در هر شهر ترکیه انجام داد.

ترکیه سیستم پذیرش واحدی ندارد. بنابراین، شما باید مستقیماً برای دانشگاه انتخابی خود درخواست دهید.

دانشگاه های معتبر متقاضیان را ملزم به قبولی در YÖS می کنند – یک آزمون استاندارد برای خارجی هایی که وارد ترکیه می شوند. همین الزام برای برنامه‌های پزشکی، حقوق، معماری و برخی از حوزه‌های فنی و فناوری اطلاعات اعمال می‌شود. هر دانشگاهی امتحان خود را برگزار می کند. بنابراین، اگر برای سه دانشگاه درخواست دهید، باید هر سه بار را به طور جداگانه YÖS بگیرید. می توانید در سایت دانشگاه انتخابی برای شرکت در آزمون ثبت نام کنید.

اکثر دانشگاه ها هنوز هم با آزمون مشابهی – SAT – دانشجو می پذیرند. و برخی از مناطق حتی دانش آموزانی را با سایر نتایج آزمون استاندارد یا حتی بر اساس معدل دبیرستان خود می پذیرند.

مهارت زبان بر نتایج پذیرش کمتر از نمرات دبیرستان یا امتحانات ورودی تأثیر می‌گذارد، اما گواهینامه هنوز مورد نیاز است. برای برنامه‌های زبان انگلیسی، تقریباً همه دانشگاه‌ها نمره تافل ۷۹ را می‌پذیرند. برای این واقعیت آماده باشید که ممکن است از شما خواسته شود در یک امتحان محلی انگلیسی – YDS یا YOKDIL شرکت کنید. یا ممکن است دانشگاه ها آزمایش خود را انجام دهند.

برای تحصیل به زبان ترکی، طبق نتایج TÖMER به سطح C1 نیاز دارید، اما برخی از دانشگاه ها B2 را نیز می پذیرند.

پس از ثبت نام در دانشگاه، اگر سطح زبان شما پایین باشد، ممکن است دوره های مقدماتی زبان به شما اختصاص داده شود. کلاس ها در دانشگاهی که برای آن درخواست داده اید برگزار می شود. به محض اینکه سطح زبان شما به اندازه کافی بالا باشد، می توانید سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی خود را شروع کنید.

لیست مدارک مورد نیاز
دیپلم و کارنامه دبیرستان
نتایج SAT / ACT (یا YÖS).
مدرک مهارت زبان انگلیسی (TOEFL / CAE) یا ترکی – TÖMER
انگیزه نامه و توصیه نامه
کپی پاسپورت
2 عکس
نحوه درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد
شما می توانید با مدرک لیسانس وارد برنامه کارشناسی ارشد شوید – ترجیحاً در همان رشته ای که برای آن درخواست می دهید. می توانید درخواست خود را در وب سایت دانشگاه انتخابی خود ارسال کنید.

اکثر دانشگاه ها از شما می خواهند که در آزمون ALES شرکت کنید، به خصوص اگر برای یک دانشگاه معتبر یا برنامه ای در پزشکی، حقوق، معماری و فناوری اطلاعات درخواست می دهید. گاهی اوقات، ممکن است به جای آن به نمرات GMAT یا GRE نیاز داشته باشند. دانشگاه ها نیز می توانند مصاحبه انجام دهند.

برخی از برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌های تحقیقاتی، از شما می‌خواهند که قبل از درخواست با یک سرپرست آینده ملاقات کنید و نامه‌ای از او با توصیه و موضوعی برای تحقیقات آینده دریافت کنید.

زبان انگلیسی با مدرک تافل 92 و ترکی با نمره TÖMER 60 یا TYS در سطح C1 قابل تایید است.

برنامه های کارشناسی ارشد تمام وقت اغلب در ماه اکتبر شروع می شود.

لیست مدارک مورد نیاز
نتایج آزمون ALES — 70، یا GMAT / GRE — 720/156
نامه تشویق
از سرگیری
مدرک کارشناسی
کارنامه نمره، ترجیحا با میانگین نمره 2.8 از 4.0 یا 70٪
نتایج تافل برای برنامه های انگلیسی
نتایج TÖMER یا TYS برای برنامه های ترکیه
2 توصیه نامه
اسناد دیگر بسته به برنامه
نحوه درخواست برای دکتری
برای پذیرش در برنامه های دکترا، دانشجویان باید یک برنامه مناسب را انتخاب کنند، به صورت آنلاین درخواست دهند و تمام آزمون ها و مصاحبه های مورد نیاز را پشت سر بگذارند.

در برخی از برنامه ها، متقاضیان باید حتی قبل از ثبت نام در دانشگاه، برای پایان نامه آینده خود استاد راهنما پیدا کنند. شما باید به طور مستقل با فردی در بخش مورد علاقه خود تماس بگیرید و در مورد برنامه های تحقیقاتی خود با او صحبت کنید. این عمدتا برای نامزدهای برنامه های مهندسی و مراقبت های بهداشتی مورد نیاز است.

دارالترجمه فوری انگلیسی

به پایان مقاله پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه رسیدیم.درصورت داشتن هرگونه سوال و نیاز به مشاوره ای با ما تماس بگیرید.

دارالترجمه رسمی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست